Kép forrása: unsplash.com
Az álláskeresőknek és az állást kínálóknak sincs egyszerű dolguk, azonban mind a két fél sokat tehet azért, hogy harmonikusabban működjön a dolog. Az állást keresők megfelelő önéletrajzzal és az állásinterjúra való megfelelő felkészüléssel. A cégek pedig? Róluk kevesebb szó esik e témában, pedig a cégek is nagyon sokat tehetnek azért, hogy a megfelelő emberek jelentkezzenek felhívásaikra.
Ahogy egy önéletrajz is lehet profi, úgy egy álláshirdetés is, ehhez azonban jó pár dologra oda kell figyelni, és óvakodni az olyan általánosításoktól, mint a „versenyképes fizetés” vagy a „barátságos munkakörnyezet”.
Komoly és vonzó ajánlat
Ez a nyerő párosítás, hisz az álláskeresők is szűrik a hirdetéseket, egy olyan hirdetésre, ami csupa általánosítást tartalmaz, nem biztos, hogy jelentkezni fognak. Fontos a cégek szemléletváltása, hogy ne úgy tálalják, mintha az embernek örülnie kéne, hogy náluk dolgozhat. Ez már rég nem így van, hisz a majdnem teljes foglalkoztatás mellett rengeteg ágazatban hatalmas hiány van. A jó munkaerő érték, ezt kell, hogy felismerjék a cégek, valamint azt, hogy mennyire fontos a hozzáállás.
És a vonzó ajánlat. Ehhez mi szükséges? Hogy a hirdetés érdekes legyen, hogy győzze meg az álláskeresőt arról, hogy érdemes jelentkeznie. Arról, hogy a cég jó munkahely, ahol jó lenni, dolgozni. Ehhez pedig nem elég a „barátságos munkakörnyezet”, mint előny, mint ahogy az időben történő fizetés is inkább természetes, minthogy bele kellene írni az álláshirdetésbe. Az első benyomás ilyenkor is fontos, nem csak a munkáltatók alkotnak képet az önéletrajzok alapján a jelentkezőkről, ez fordítva is pontosan így van. Ha egy cég álláshirdetése nem csábító, nem győzi meg a jelentkezőt, ha esetleg a kizsákmányolás érzetét kelti, akkor nem sok jelentkezőre számíthat az a cég.
Fontos az egyediség is, ha az álláskereső már a tizedszer olvassa, hogy „dinamikus csapat” és „versenyképes jövedelem”, akkor bizony el is mehet a kedve a jelentkezéstől. Az álláshirdetés tehát legyen egyedi, különleges, mellőzze a sallangokat, így könnyebben megtalálják az álláskeresők és nagyobb eséllyel pályáznak. Ugyanígy fontos az őszinteség is egy álláshirdetésben, a hitelesség mindenekelőtt. Sok felesleges dologtól kímélheti meg magát és a jelentkezőt is a cég, ha korrekt módon tájékoztatja a jelentkezőket.
Végül pedig arra is érdemes odafigyelni, hogy kinek is szól az adott álláshirdetés, és ilyen szempontok szerint is átnézni az álláshirdetés szövegét a publikálás előtt.
(LM)