Kép forrása: pixabay.com
Amikor a tökéletes jelöltek megtalálására kerül sor, mindig úgy képzeljük, hogy ez egy hosszú és nehéz folyamat lesz, különösen, ha egy humánerőforrás részleget irányítunk. Szerencsére nem minden okoz fejfájást, ma már könnyen lehet vonzó állásajánlatot tenni.
Kezdeti lépések
A toborzóknak szem előtt kell tartaniuk, hogy az állásajánlatból világosan ki kell derülnie, hogy milyen profilt keresnek, milyen feladatokat fognak ellátni, és milyen juttatásokat kínálnak a jelölteknek. Ezeket a paramétereket még az állásajánlat elkészítése előtt meg kell határoznia.
Ezután világosnak és tömörnek kell lennie a címnek, és össze kell foglalnia az állást. Gondoljunk erre úgy, mintha az állásajánlatunkat pozícionálnánk, olyan kulcsszavakat használva, amelyek azonosítják az állásajánlatot, az üres pozíciót és azt a részt, ahol dolgozni fogunk.
A leírások ereje
Miután tisztáztuk a címet, meg kell szerkesztenünk a munkaköri leírást. Miből áll a munkakör, milyen funkciókat kell ellátni, és milyen feladatokat kell elvégezni. Például: felelős az ügyfelekkel és beszállítókkal való kapcsolattartásért, az e-mailek kezeléséért és a vállalat belső blogjának megírásáért.
Meg kell fogalmazni az ideális jelölt profilját, hogy milyen tulajdonságokkal kell rendelkeznie, és mivel hajlandó szembenézni. Például: szakértői szintű ismeretekkel kell rendelkeznie az irodai automatizálás, a SEO, a SEM, az analitika, valamint a keresőeszközök elsajátítása terén.
Ne feledkezzünk meg a következő információkról sem: munkakörülmények, munkanap, minimálbér, időtartam.
Mutassuk be a céget
Ismertessük a vállalat történetét, az értékeket, amelyekkel azonosul, valamint a rövid és hosszú távon elérni kívánt célokat. Olyan képet kell adnunk a jövőbeli jelöltek számára, mintha mi lennénk az ideális vállalat, amely mindenekelőtt egy olyan cég, ami az újonnan felvett munkatársakat pozitív és szükséges hozzájárulásként értékeli.
Az emberek elérése
Szükséges, hogy az ajánlat jelen legyen a közösségi hálózatokon és álláskereső platformokon annak érdekében, hogy minél több jelöltet elérjen, vagy éppen ellenkezőleg, egy kategóriák szerint szegmentált szakmai platformra összpontosítsunk, hogy ne kapjunk nagyszámú, számunkra érdektelen önéletrajzot.
Figyeljünk oda a Facebook- és Instagram-profilunkra is, mivel a cégről való tájékozódásra irányuló keresések nagy része ezeken a közösségi hálózatokon keresztül történik. Különös hangsúlyt fektetünk a LinkedInre, mint az aktív álláskeresés, a szakmai kapcsolatépítés és a szakmai állásfórumok létrehozásának fő közösségi hálózatára. A legtöbb vállalat saját profilt nyit, ahol különböző szegmentált álláshirdetéseket tesz közzé.
Mi történik ezután?
Követhet néhány trükköt, hogy ne csak számos önéletrajzra kapjunk egyidejűleg választ, hanem megpróbálhatjuk dinamizálni a kiválasztási folyamatot is. Például az állásajánlatban szerepelhet egy olyan tevékenység, amelyet a jelöltnek teljesítenie kell ahhoz, hogy továbbléphessen a következő szakaszba. Ez a pályázóktól nagyobb részvételt fog kérni.
(LM)