Technika

Megérett a Föld az elektromos autókra?

Megérett a Föld az elektromos autókra?

Kép forrása: pixabay.com

Ahogy telnek az évek, úgy nő a megvásárolható elektromos autók száma. Tény, hogy a hosszú utak még mindig precíz tervezést igényelnek, a napi mozgásigény azonban villanymotorral is elvégezhető. Ebben a cikkben összegyűjtöttünk pár tévhitet, ami bebizonyítja, hogy megérett a Föld a váltásra.

 

Szennyez vagy nem szennyez?

Sokan azt hajtogatják, hogy az áram ugyanolyan szennyező, mint a benzin. Ez azonban csak akkor igaz, ha az áramot a szén elégetésével állítják elő. Szerencsére egyre több épületen látni napelemeket, de más megújuló energiákat is felhasználhatunk az autó töltéséhez. Ráadásul az sem mindegy, hogy hol szennyezzük a környezetet. Az autók a város levegőjét teszik tönkre, ami villanymotorral teljes mértékben elkerülhető lenne.

Hol kell tölteni?

Az elektromos motorhoz nem kell országos töltőhálózat, csak egy saját garázs. A napi használat nagyon ritkán jelent 500 km-nél többet, úgyhogy nem lesz szükségünk országúti töltésre. Azok tudják igazán kihasználni a töltést, akik saját lakással vagy házzal rendelkeznek, mert így kiépíthetik a saját töltőjüket.

Mi lesz az akkumulátorral?

Amikor valaki elektromos autót akar venni, akkor a legtöbben az akkumulátorok életidejével dobálóznak. Azzal ijesztgetik az embert, hogy bizony meg fogja bánni a döntését, mivel 5 éven belül új akksit kell vásárolnia, amit újabb milliókat jelentene. Nekik üzenjük, hogy a telefonokban található akkumulátor egyáltalán nem összehasonlítható az autóval. Tény, hogy fokozatosan veszítenek a teljesítményükből, de 5 év után még mindig szinte az eredeti távolság megtételére képesek.

Drága, de mégsem

 következő hátrány, amit fel szoktak hozni a modern autók ellen: az ár. Annyiban igazuk lesz, hogy a hagyományos autó sokkal olcsóbban is beszerezhető, azonban érdemes végiggondolni a fenntartási költségeket. Először ott van az üzemanyag, ahol a villany még mindig olcsóbb. Az elektromos autóban pedig olyan alkatrészek sem kerülnek, mint a sebességváltó, generátor, lendkerék vagy turbó. Az éves szerviz a fékrendszer felméréséből áll, ami szintén sokkal tovább bírja, mint a benzines vagy gázolajos társai.

(LM)