Kép forrása: pixabay.com
Megkezdődött az advent, a várakozás időszaka, hamarosan itt a karácsony. Sokan már megvásárolták a karácsonyi ajándékokat, de olyanok is akadnak szép számmal, akik az utolsó pillanatra hagyják a választást.
Akármelyik táborról is van szó, az elmúlt egy-két évben a karácsonyi ajándékok vásárlása nagyrészt átköltözött az online térbe. A pandémia jelentősen átalakította a vásárlási szokásokat, nem csak karácsonykor. Aki csak tehette, online vásárolt, 2020-ban az e-kereskedelem nagyot szakított, és uralkodása még ma is tart. Persze amíg a plázák zárva voltak, nem volt sok más lehetőség, de miután kinyitottak, sem állt vissza az eredeti forgalom. Hogy miért? Az emberek megszokták, megszerették az online vásárlást, hisz kényelmes, gyors és járványügyileg is biztonságos.
Mikor érkezik a csomag?
Nemrégiben az Oracle Retail készített egy felmérést, amiben a fogyasztói szokásokat kutatták. Mint az elemzésből kiderül, Európában az emberek 39 százaléka már megkezdte az ünnepi vásárlást, 64-uk pedig ezt online teszi meg. A kutatás azt is vizsgálta, hogy mennyire fontos a vásárlóknak a gyors házhoz szállítás és az az eredmény született, hogy a vevők14 százaléka többet is hajlandó fizetni a gyorsabb szállításért.
A vásárlók egyébként is nagyon fontosnak tartják, hogy nyomon követhessék rendelésüket, ezt 60 százalékuk emelte ki. Az, hogy honnan rendelnek, nem csak a termék ára és minősége határozza meg, hanem a szállítás gyorsasága is. Ennek arányszáma a kutatásban 36 százalék volt.
(LM)