Kép forrása: booking.com
A FIFA utolsó pillanatban történő szponzorálása a Booking.com-mal dühöt váltott ki a kis szállodák és szállásadók körében, akik közül több ezren maradtak fizetés nélkül világszerte több mint hat hétig, amikor bejelentették a szponzori szerződést.
Bár most úgy tűnik, hogy a szállástulajdonosokat és a kis szállodákat a Booking.com fizeti (a nagy láncokat ez nem érinti), a fizetési késedelmek miatt a tulajdonosok feldühödtek, és megkérdőjelezték, vajon a Booking.com a készpénzüket használta-e a jelentős szponzoráció kifizetésére. FIFA.
Azt is megkérdőjelezik, hogy a FIFA alaposan megvizsgálta-e a Booking.com-ot és annak üzleti gyakorlatát, mielőtt beleegyezett a szponzorálásba.
A Booking.com pénzt szed be a vendégektől, amikor szállást foglalnak, majd az adminisztrációs díj levonása után elküldik a pénzt a házigazdának. A házigazdák általában körülbelül két héttel azután kapják meg a pénzüket, hogy a vendégek befejezték a tartózkodást, bár gyakran hónapokkal előre beszedték a vevő készpénzét.
A műsorvezetők arról számolnak be, hogy június eleje óta nem kaptak fizetést, így több ezren kerültek anyagi nehézségekbe, nem tudnak fizetni a személyzetnek és a beszállítóknak. A kifizetések július vége felé kezdtek átszűrni a tulajdonosokhoz.
Ekkor már javában zajlott a női világbajnokság, és a Booking.com levette volna a FIFA-szponzorációjából a szállásdíjat Ausztráliában és Új-Zélandon.
A Booking.com a „pénzügyi rendszerünk karbantartását” okolta a pénz visszatartásáért. Ez azonban nem akadályozta meg őket abban, hogy szponzorációban állapodjanak meg a FIFA-val és a világ valaha volt legnagyobb női sporteseményével. Ez feldühítette a házigazdákat, akik azt mondják, hogy a leginkább sújtott, fizetetlen munkavállalók általában a szálláshely-üzletágban a legrosszabbul fizetett nők.
Június végén a Booking egy megjegyzést tett a hosts alkalmazásába azoknak, akik heti fizetést kapnak (globálisan sok ezer), hogy heti fizetésük egy hónapig késik a pénzügyi rendszer karbantartása miatt.
Sok házigazda ezt nem vette észre, és meglepődött, amikor nem jött be a pénz. A kisebb házigazdák világszerte elmondták, hogy általában körülbelül 10 000 dollárt tesznek ki a zsebükből, és nem tudnak fizetni a takarítóknak, a személyzetnek, az áramszolgáltatásnak stb.
A Booking.com mindezeket az alapokat tartja, miközben a kis házigazdák szenvednek. A becslések szerint a kifizetetlen fogadói kifizetések több mint 20 millió dollárra tehetők.
A házigazda arról számol be, hogy a Booking.com ügyfélszolgálati vonalai nem segítőkészek, és nehéz őket megszerezni. Az egyik házigazda, miután megjegyzést fűzött Rick Certanóhoz, a Booking.com alelnöke, LinkedIn oldala általános választ kapott, amelyben felszólították, hogy lépjen kapcsolatba a fiókkezelőjével.
A FIFA-t megkeresték, hogy kommentálják szponzoruk gyakorlatát, de nem válaszoltak.
insideworldfootball.com