Kép forrása: pixabay.com
Erről tett közzé közleményt a Magyar Ásványvíz, Gyümölcslé és Üdítőital Szövetség. 2021 első három negyedévében 1,912 millió liter fogyott ezekből az italokból, ami 3 százalékkal több, mint a 2020-as év azonos időszakában, azonban 4 százalékkal elmarad a 2019-es adatokhoz mérten.
A pandémia átalakította az italfogyasztást is, az éttermek sokáig zárva tartottak, vagy csak korlátozásokkal voltak nyitva, ez is befolyásolta a fogyasztást.
Jól mennek az ízesített vizek
Arról, hogy mit igyunk, mi az egészséges, megoszlanak a vélemények. Az egészség mellett pedig sokszor a környezetvédelmi szempontok is szerepet játszanak abban, hogy mit fogyasztunk. Sokan nem vásárolnak ásványvizet, mondván, hogy a csapvíz is ugyanolyan jó, és ezzel legalább nem szennyezik a környezetet, illetve vízszűrőkkel, víztisztítókkal vonják ki a csapvízből az oda nem illő, káros anyagokat. A PET-palackok elleni küzdelem azonban csak az egyik szempont a vásárlásnál, igaz, hogy egy egyre jelentősebb tényező.
Az ízesített ásványvizekről, gyümölcslevekről megoszlanak a vélemények. Mint ahogy a cukormentes üdítőkről is. Egy biztos, hogy idén jól mentek az ízesített vizek és a szénsavas üdítőitalok. Eközben pedig csökkent az ásványvizek eladása, az első negyedévben 15, a másodikban 16, míg a harmadikban 9 százalékkal. A gyümölcslevek közül még mindig a 100 százalékosok tartják a legjobban magukat, ezekből 7 százalékkal fogyott kevesebb, mint tavaly, míg a nektárok fogyasztása 20 százalékkal esett vissza.
(LM)