Kép forrása: pexels.com
Hol és mit? Ez a két alapvető kérdés, amikor egy állást meghirdetünk. A hol kérdésre ma már leginkább az online, virtuális tér a válasz, azonban itt is számtalan lehetőség vár az állást hirdetőre. Ingyenes és hatékony felület erre a Lépés Magazin, ahol most térítésmentes hirdetés feladására van lehetőség.
A munka, job, állás – fogalmazzunk bárhogy is, fontos része egy ember életének és az is fontos, hogy aki állást kínál, az a lehető legjobb jelentkezőt találja meg, aki elősegíti vállalata növekedését.
Az álláshirdetésnek épp ezért egyértelműnek, közvetlennek és konkrétnak kell lennie. Legyen világos és tömör, lényegre törő, ne legyen túlzó, ne tűnjön többnek, mint amennyire az valójában. A megfogalmazásnál kerüljük a közhelyeket, mint a szupersztár mérnök vagy a kiváló programozó, maradjunk távol az általános címektől is. A gyakorlati tapasztalatok azt mutatják, hogy a jelöltek gyakran csak az álláscím alapján jelentkeznek és ha ez érdekes számukra, akkor olvassák tovább az álláshirdetés szövegét. Ez ugyanolyan, mint amikor egy cikket olvasunk, ha a címe nem fog meg, nem fogjuk elolvasni. A rossz cím tehát időbe és pénzbe is kerül.
Milyen a jó cím?
Legyen pontos, tehát a jelentkezők tudják, hogy hova jelentkeznek. A pontos megfogalmazás csökkenti a képzetlen jelentkezők számát. A cím voltaképp a munka leírása, tehát ha könyvelőt keresünk, akkor írjuk ezt, ha kőműves-segédet, akkor pedig azt. Itt (se) túlozzunk, fogalmazzunk ködösen.
A munkaköri leírás megfogalmazásánál is fontos, hogy írjuk meg úgy, hogy a megjelenő jelentkezők el tudják képzelni, hogy hogy telik majd egy napjuk, ha munkába állnak. Ebben pedig nagyon sokat segít az, ha nem általánosítunk, hanem konkrétumokat fogalmazunk meg. Kerüljük a semmitmondó kifejezések és szófordulatok használatát. Mindig tartsuk szem előtt, hogy a jelentkezőknek csak egyszer van első benyomása, és ezt az álláshirdetéssel való találkozás jelenti. Legyünk tehát egyértelműek, világosak és vonzóak. Az álláshirdetések piaca is voltaképp egy piac, ahol mi vagyunk az eladók.