állás kalauz

Munkahelyről a közösségi médiában – fontos a szabályok betartása

Munkahelyről a közösségi médiában – fontos a szabályok betartása

Kép forrása: pixabay.com

Legyenek azok akár írott, akár íratlan szabályok, fontos, hogy a közösségi médiában mit osztunk meg a munkahelyünkről. Egyre több cég készíti el etikai kódexét a közösségi média használatot illetően, de ahol nincs is ilyen, ott is vannak általános irányelvek.

 

Ha mi kezeljünk a felületeket

Ha mi kezeljük cégünk közösségi média felületeit, tartsuk szem előtt, hogy a cég nevében kommunikálunk. Persze amikor pozitív visszajelzések érkeznek, akkor ez könnyű, amikor azonban negatív reakciókat kapunk, akár hozzászólás, akár privát üzenet formájában, alaposan gondoljuk meg a választ. Nagyon sok múlik ugyanis azon, hogy milyen képet mutatunk magunkról a közösségi médiában. Egy heves, meg nem fontolt reakció ugyanis hamar szárnyra kaphat és rossz fényt vethet a cégre. Fontos az is, hogy mit posztolunk, e témában érdemes szakértő segítséget kérni.

A közösségi médiában megosztott bejegyzések ugyanis rendkívül nagy jelentőséggel bírnak. Egy-egy rosszul megfogalmazott bejegyzéssel, oda nem illő fotóval sok-sok követőt és vásárlót elveszíthetünk. Nagyon fontos, hogy ne űzzünk gúnyt az emberekből, ne adjunk felületet arra, hogy bárki is megbántottnak érezheti magát. Magánemberként is ciki viccelődni valaki vallásán, rasszán, nemén, irányultságán, egy céges profil alatt ez iszonyatosan nagy hiba.

Mit osztunk meg a magán profilunkon

Sok cég szabályozza azt is, hogy a munkavállalók nem készíthetnek a munkahelyükön fotót, nem posztolhatják azt. Ez persze érthető, hisz ha valaki például egy gyárban dolgozik, a konkurencia számára is nyilvánvalóvá válhat, hogy mit is gyártanak. Ne legyünk mi azok, akik ipari titkokat szivárogtatunk ki. Az ilyen fotók ugyanis hamar olyanok kezébe kerülhetnek, akik tudják a rajta szereplő információt használni, a mi munkahelyünk kárára. Ami tilos, az tilos, ezt mindenképp tartsuk szem előtt és ne fotózzunk, hisz ahol mi csak egy kávés szelfit látunk, ott mások talán egy-egy sorozatszámot, cikkszámot, egy raktárkészletet is fel tudnak fedezni.

Ugyanígy óvakodjunk attól, hogy a munkahelyen ért bosszúságunkat a közösségi média felületeken vezessük le. Ha bunkó a főnök, a munkatársak, ha úgy érezzük, igazságtalan az élet, ha sérelem ért bennünket, ne posztoljunk róla. Egyrészt ez nem sokakat érdekel, másrészt számon is kérhető rajtunk, ha valamelyik kollégánk, főnökünk meglátja. Ha problémánk van, inkább oldjuk meg azt, vagy ha erre nincs reális lehetőség, inkább keressünk másik munkahelyet. A közösségi média nem a panaszkodásra való, még ha sokan arra is használják.

(LM)