Kép forrása: pixabay.com
Arról, hogy milyen a jó önéletrajz és motivációs levél, sok cikk született már. Arról viszont, hogy milyen a jó álláshirdetés, talán kevesebb. Pedig ez is legalább olyan fontos, mint maga az önéletrajz. Egy hirdetés ugyanis egy marketingeszköz, a vállalatról alkotott kép része.
Fontos a pontosság
Ha így tekintünk rá, máris látjuk, hogy mennyire fontos alaposan megtervezni, megfogalmazni a hirdetést. A Lépés Magazin oldalán most ingyen van lehetőség álláshirdetést is feladni, ez egy olyan hely, ahol a kereslet és a kínálat optimális módon találkozhat.
Amikor álláshirdetést fogalmazunk meg, fontos, hogy az legyen figyelemfelkeltő és egyben egyértelmű is. Ha címet adunk neki, az ne egy egyszerű munkaköri leíráshoz hasonló cím legyen, hanem a munkakör nevén túl tartalmazzon pár más fontos dolgot is. Fontos, hogy mutassuk be a vállalatot, ne feltételezzük azt, hogy mindenki ismeri a cégünket, még akkor sem, ha egy világvállalatnál dolgozunk.
Általánosságok helyett példák
Lehetséges, hogy a jelentkezők már hallottak a cégről, de nem ismerik pontosan, mi mindennel is foglalkozik. A cég bemutatása mellett – ha olyan jelentkezőket is várunk, akik nem az adott településen élnek, mutassuk be a várost is. Előnyeit, például, hogy milyen a közbiztonság, milyen programlehetőségek vannak. Mindezt pedig tegyük úgy, hogy példákat hozunk. Az általánosságok ugyanis nem érnek célt ilyen esetben sem.
Fontos, hogy egyértelműen fogalmazzuk meg a követelményeket és hogy mit kínálunk a leendő munkavállaló számára. Emeljünk ki fontos dolgokat a hirdetésben: home office-lehetőség? Céges autó? Céges telefon? Cafetéria? A fizetésen kívül ezek is fontosak, mint ahogy az is, hogy az adott cégen belül milyen fejlődési lehetőségek vannak, hogy támogatja-e a cég a munkavállalói tanulmányait, továbbképzését. Ügyeljünk továbbá arra, hogy a jelentkezés módja is egyértelmű legyen, hogyan és milyen módon kell benyújtani a jelentkezést, mi a munkába állás tervezett ideje.
#álláskalauz #munka #állás #job #karrier