Kép forrása: pixabay.com
Előnyt jelent, pályázati feltételek, a jelentkezés módja – bizonyára aki adott már fel álláshirdetést, számba vette, hogy melyek is a „kötelező elemek”. De mint ahogy a világ változik, fejlődik, úgy változik a munkaerőpiac is. A kereslet és a kínálat találkozására egyre több platform létezik, ma már leginkább az interneten. Azonban ez nem jelenti azt, hogy offline ne lehetne találkozni hirdetésekkel.
Figyelemfelkeltő és célt ér
Mégis, mi szerepeljen az álláshirdetésben? A jó álláshirdetés felkelti a figyelmet, eljut a célközönséghez és segítségével a legjobb munkaerőt tudja megtalálni egy cég. Az állás neve, a jelentkezés módja és határideje és egy rövid leírás mindenképp szükséges ahhoz, hogy valamiféle képünk legyen az állásról.
Röviden, tömören, érdekesen
Az álláshirdetésre érdemes úgy tekinteni, mint cégünk reklámjára, és ha így teszünk, akkor máris el tudjuk képzelni, hogy milyen is a jó álláshirdetés. Először is jó, ha egy rövid leírással kezdődik. Ami tartalmazza a munkakör megnevezését, a munka rövid leírását és a munkavégzés helyét, valamint jó, ha a fizetést is közöljük. Vagy legalábbis egy fizetési tartományt. Ebből az egy-két mondatból már tudni fogják az álláskeresők, hogy vajon nekik való lehet-e az adott munka és ennek függvényében tovább fogják olvasni.
Ha úgy tekintünk az álláshirdetésre, mint cégünk reklámjára, akkor érdemes a követelmények helyett az előnyökkel kezdeni. Tehát azzal, hogy miért lesz az jó a munkavállalónak, ha a cégünket választja. Ezek után jöhetnek a feltételek, a szükséges tapasztalatok, képzettségek felsorolása. És az, hogy mi mit kínálunk a leendő munkavállalónak, mi minden tartozik a munkájában. Nyilván ezt részletesen és pontosan majd a munkaköri leírás tartalmazza, szóval a hirdetés megfogalmazásakor ne vesszünk el a részletekben.
Még ha nagy cégnél is dolgozunk, érdemes bemutatni pár szóban a cég tevékenységét, ne feltételezzük, hogy minket mindenki ismer. Ugyanígy hasznos, ha azt is közöljük, hogy milyen előrelépési lehetőségek vannak a cégnél, hogy támogatja-e a vállalat a munkavállalók továbbképzését.
Pontos, egyértelmű fogalmazás
Elengedhetetlen, hogy pontosan, egyértelműen fogalmazzuk meg, hogy milyen módon lehet jelentkezni az adott állásra. Határidőt mindenképp szabjunk meg, és írjuk le pontosan, hogy milyen felületen, milyen e-mail címre várjuk a jelentkezéseket. Amit viszont kerüljünk, azok a közhelyek. A versenyképes fizetés helyett fogalmazzunk konkrétabban, vagy ha már versenyképes fizetést kínálunk, ne kérjük, hogy a jelentkező maga fogalmazza meg fizetési igényét, hisz ezzel ellentmondásba kerülünk.
(LM)