Kép forrása: pixabay.com
A Lépés Magazin oldalon ingyenes a hirdetések feladása, így aki állást kínál, érdemes élnie ezzel. Sokan keresnek ma állást és sokan vannak azok is, akik kínálnak. De hogy a kereslet és a kínálat a megfelelő módon találkozzon, ahhoz több feltételnek is teljesülnie kell.
Fontos a figyelemfelkeltés
Nézzük meg, hogy milyen a jó álláshirdetés, hogy segíthetjük elő azt, hogy a kereslet és a kínálat találkozzon egymással. Nem könnyű ez a feladat, és bár a munkavállalók is sokat tehetnek érte, az első lépés a munkaadók kezében van. Állás, munka, job – rengeteg találat egy-egy keresésre, de hogy melyik a releváns, azt már maga a hirdetés szövege dönti el. Nem árt, ha idáig el is jut a jelentkező. Fontos tehát, hogy a hirdetés felkeltse a figyelmet, lehetőség szerint használjunk képeket hozzá. Ez lehet egy fotó magáról a munkahely épületéről, vagy az irodáról, ahol majd a leendő munkavállaló dolgozik, vagy épp a csapatról, amelynek új tagját keresik. Így az álláskereső máris jobban tud azonosulni a céggel, és valószínűbb, hogy jelentkezni fog az állásra.
Fontos, hogy címszavak is segítsék az állást keresőket, kategóriák és címszavak alapján igencsak nehéz boldogulni a széles kínálatban. A hirdetés szövegében is használjunk bátran kiemeléseket, ezzel nem csak magunkat kíméljük meg attól, hogy olyanok is jelentkezzenek az állásra, akik nem rendelkeznek a megfelelő képességekkel, de a jelentkezőket is attól, hogy kudarc érje őket.
Emeljük ki a fontos részeket!
Elengedhetetlen a nyelvtudás? Emeljük ki! Fontos, hogy időnként hétvégi munkavégzés is szükséges lehet? Vagy időről időre külföldön is helyt kell állni? Sokan erre vágynak, mások számára pedig ezek a kizárók okok, például ha valakinek pici gyermeke van. De ugyanígy emeljük ki azokat az előnyöket is, melyek vonzóak lehetnek a munkavállalók számára. Heti egy-két nap lehetőséget nyújt a cég a home office-ra? Mindenképp szerepeltessük fő helyen, hisz napjainkban ez a munkavállalók számára egyre fontosabb.
(LM)