állás kalauz

Ingyenes álláshirdetés feladása

Ingyenes álláshirdetés feladása

Kép forrása: pixabay.com

Sokak fejében él az az elképzelés, hogy semmi sincs ingyen. És részben igazuk is van, hiszen a legtöbb dologért közvetve, vagy közvetlenül, de valamiféle ellenszolgáltatást kell fizetnünk. Ebből az is következik a legtöbb ember számára, hogy ami ingyen van, az nem lehet színvonalas és minőségi. Nekünk viszont van egy jó hírünk: igenis vannak olyan helyzetek és esetek, többek között szolgáltatások, amikor az „ingyen” valódi értéket képvisel, és igazi segítséget nyújt: ilyen egy ingyenes álláshirdetés is! Olvasson tovább, ha munkaerőt keres, és ingyen szeretné a hirdetését feladni!

 

Még a hirdetés megírása előtt

Amint megfogalmazódik az igény, hogy új kollégát szükséges felvenni a céghez, érdemes azonnal felvázolni, melyek lesznek a főbb feladatai. A munkaköri leírás alapján képesek leszünk meghatározni az elvárt végzettséget, tapasztalatot, kompetenciákat. Az álláshirdetés egy marketing eszköz, amely azt a célt szolgálja, hogy eladjunk egy terméket – magát a pozíciót –, és a termék iránt lehetőség szerint a legalkalmasabb jelöltek érdeklődjenek. Vonzóvá kell tennünk az állást, ugyanakkor az elvárások legyenek egyértelműek. Készítsünk egy listát, amely tartalmazza, hogy milyen végzettséggel szükséges rendelkeznie az új munkaerőnek, lényeges-e a nyelvtudás, amennyiben igen, milyen szintű nyelvismeret az elvárt, az adott feladat ellátásához szükséges-e komolyabb, akár több éves munkatapasztalat. Egy másik listán pedig összegezzük, hogy mi, mint cég és munkaadó, mit tudunk a munkavállalónak nyújtani.

Ami egyedi, az vonzó is

A fenti lépéseket követően alkossuk meg az álláshirdetést – amit azonban ne keverjünk össze a munkaköri leírással! Míg a munkaköri leírás a céget és annak igényeit helyezi előtérbe, addig az álláshirdetés szövege fókuszáljon a jelöltre, kedvezzen a munkakeresőnek, hiszen csak így érhető el, hogy felfigyeljenek a meghirdetett pozícióra. A hirdetés legyen érdekfeszítő, közvetítsen érzelmeket és úgy legyen megírva, hogy a megfogalmazásból kitűnjön a fejlődés lehetősége. Az a legjobb, ha a szövegben egy képzeletbeli felfelé ívelést valósítunk meg: a jelentkező lássa az előnyöket és már a hirdetés olvasásakor értékelje vonzónak az állást, valamint magát a céget is. Érezze úgy, hogy remek perspektívát vetít előre a cégnél való elhelyezkedés. Hangsúlyozzuk azt, amit a legpozitívabbnak tartunk akár a munkakörrel, akár a céggel, akár a juttatásokkal kapcsolatban. Olyan szöveget írjunk, amely kiemelkedik a többi hirdetés közül! Akadjon meg a szeme az álláskeresőnek a hirdetésünkön! Közvetítsen energiát, magabiztosságot és biztonságot. Érezze úgy a jelentkező a szöveget olvasva, hogy az adott cég élete lehetőségét hozza el a számára.

A megfelelően megírt álláshirdetés előnyei

Egy jól megírt, a marketingeszközöket sem nélkülöző álláshirdetés a potenciális jelölteket célozza meg. Rendkívül fontos a megfelelő és egyértelmű szövegezés, hiszen ellenkező esetben tömegesen jelentkezhetnek olyan álláskeresők, akik nem, vagy csak részben alkalmasak a meghirdetett pozícióra – az önéletrajzok szűrése pedig leköti a toborzást lebonyolító személy teljes kapacitását, így sem idő sem energia nem marad más feladat ellátására. Tehát egy megfelelően megírt hirdetéssel a cég energiát, erőforrást, de mindenekelőtt pénzt spórol – így hát használjuk ki bátran az ingyenesen feladható hirdetés lehetőségét!

#álláskalauz #álláshirdetés #ingyenes #munka #job