Kép forrása: pixabay.com
A számos új médiamegoldás ellenére a hagyományos újságok továbbra is kiváló hirdetési helyszínt jelentenek sokféle vállalkozás és szervezet számára.
Az újsághirdetések maximalizálásának kulcsa a hirdetés mérete, a megjelenések gyakorisága és természetesen a kialakítása, ára. Íme néhány tipp az újsághirdetések tervezéséhez, amelyek a lehető legnagyobb nyilvánosságot biztosítják marketingüzenetének.
A főcím a legfontosabb
Kezdjük egy erőteljes főcímmel, amely felhívja az olvasó figyelmét a hirdetésére. Használjunk viszonylag rövid mondatokat a promócióval kapcsolatos akciószavakkal. A humor, a kérdések, az időbeli utalások vagy a népszerű mondatok használata hatékony lehet, amennyiben a közönség számára könnyen érthetőek. Ha a hirdetés egy folyamatban lévő promóció része, vagy egy a több, különböző médiában használt hirdetés közül, tartsuk következetesnek a főcímeket. Győződjünk meg róla, hogy a főcím könnyen olvasható betűtípussal jelenik meg.
Ezután írjunk egy rövid bevezetőt a promóció, az értékesítés vagy a marketingüzenethez. Bár a közönség érdeklődik a cikkek olvasása iránt, nem feltétlenül fogják elolvasni a hirdetést. Ügyeljünk arra, hogy az üzenet, amelyet közölni szeretnénk, rövid és egyszerű legyen. Mondatok helyett használjunk felsoroláspontokat. Emeljük ki a felismerhető márkaneveket és promóciós ajánlatokat. Tartalmazzon cselekvésre való felszólítást, például "hívjon most", "látogasson el weboldalunkra" vagy "szerezze be ezt a kupont".
A hirdetések kinézete mindent eldönt
Használjuk hatékonyan a fekete és fehér teret. Mivel az újságok többnyire szavakkal és reklámfelületekkel vannak tele, a nagy fekete vagy fehér területek általában vonzzák az olvasó figyelmét. Fontoljuk meg, hogy az egész hirdetésben vagy a hirdetési címben minimálisan ütős szöveget használjunk nagyobb fekete vagy fehér mezőkben. Ezáltal a hirdetés kiemelkedik az oldalon található többi közül.
Válasszunk olyan betűtípusokat és grafikákat, amelyek megerősítik a márkát. Korlátozzuk a betűtípusokat legfeljebb háromra, hogy a hirdetés letisztultnak tűnjön. Ügyeljünk arra, hogy jól olvashatóak legyenek, és tükrözzék a hirdetés hangvételét, legyen az klasszikus és kifinomult vagy eredeti és modern. Fontoljuk meg az egyszerű illusztrációknak és fényképeknek a használatát.
Végül adjuk meg a logónak és az elérhetőségnek a legjobb elhelyezést. Az újsághirdetések esetében ez a jobb alsó sarkot jelenti. Ügyeljünk arra, hogy a logó mellé adjuk meg a telefonszámunkat és webcímünket. Ha hirdetést adna fel a Lépés Magazin kiadványainban krje ajánlatunkat az elérhetőségeinken.
(LM)