Kép forrása: pixabay.com
Mint ahogy egy jó önéletrajz, úgy egy jó álláshirdetés is már fél siker. Arról, hogy milyen a jó álláshirdetés, kevesebb szó esik ugyan, pedig itt is vannak olyan követelmények, melyeket betartva a hirdetés eléri célját.
Egyszerű célok
Hogy mi a hirdetés célja? Lehet különleges, színes, megbotránkoztató a hirdetés, beszélhetnek róla az emberek az online közösségi térben, de a hirdetés célja valójában az, hogy a munkáltató megtalálja a számára tökéletes munkavállalót. A cél tehát ilyen egyszerű, azonban a megvalósítás nem mindig ilyen könnyű.
Fontos ugyanis, hogy hol jelenik meg az adott hirdetés, hogy elér-e a potenciális munkavállalókig. A Lépés Magazin oldalon ingyenes hirdetés feladására van lehetőség, aki tehát állást kínál, ingyenesen hirdethet itt munkát.
Az időfaktor nagyon fontos
Manapság egyre inkább felgyorsul a világ és ez megmutatkozik abban is, ahogyan az internetet kezeljük. Gondoljunk csak a fiatal generációra, akik a másodperc töredéke alatt el tudják dönteni, hogy az adott videó érdekli-e őket és ha nem, máris görgetnek tovább. De ugyanígy mindössze pár másodperc alatt ítél meg egy cikket vagy videót, fotót az átlagos felhasználó is. Az online álláshirdetések világában sincs ez másképp. A job, állás, munka keresőszavakra ugyanis több millió releváns találat jelenik meg, idő pedig nincs mindezek alapos tanulmányozására.
Több kutatás is kimutatta, hogy átlagosan kevesebb, mint 30 másodperce van a hirdetőnek arra, hogy felkeltse a jelölt érdeklődését. Az álláshirdetés megírásakor ezt mindenképp szem előtt kell tartani. Úgy kell gondolni a célközönségre, mint leendő vásárlókra. Amikor tehát hirdetést fogalmazunk meg, tegyünk úgy, mintha valamit árusítanánk. Először az ügyfelek (tehát a potenciális munkavállalók) igényeivel foglalkozzunk. Attól, hogy melyek az elvárásaink és követelményeink, fontosabb, hogy mit is kínálunk. Ezt mindenképp tartsuk szem előtt, hisz ezzel az egyszerű trükkel sokkal többen el fogják olvasni a hirdetésünket.