ttttt ŠKODA Octavia: öt csillag az Euro NCAP töréstesztjén

ŠKODA Octavia: öt csillag az Euro NCAP töréstesztjén

- Az új ŠKODA Octavia biztonsága öt csillagot ér
- A kiemelkedő gyermek- és felnőtt utas védelem hozzájárul a ŠKODA Octavia kiváló általános eredményéhez
- Garantált passzív védelem kilenc légzsákkal, beleértve a térd- és oldallégzsákokat
- Az innovatív asszisztensrendszerek, mint a másodlagos ütközések elkerülésére irányuló vészfékasszisztens, a „Front Assitant" vészfékfunkció vagy a „Driver Activity Assistant" fáradságérzékelő funkció tovább javítják a biztonságot

Az új ŠKODA Octavia magas biztonsági színvonalával ötcsillagos minősítést kapott az Euro NCAP töréstesztjén. Ez a magas értékelés az új ŠKODA Octavia kiemelkedő teljesítményét, így a felnőtt- és gyermek utasvédelmet, a gyalogosvédelmet és a biztonsági segédrendszereit ismerte el. Az új ŠKODA Octaviát az európai piacokon a következő hetekben vezetik be. A cseh gépkocsigyártó a Genfi Autószalonon első alkalommal mutatja be az új ŠKODA Octavia Combit is.

"A ŠKODA számára a biztonság az egyik alapvető prioritás"- mondja a Dr. Frank Welsch, a ŠKODA igazgatótanácsának műszaki fejlesztés területéért felelős tagja. „Ez természetesen az új Octaviára is igaz. Célunk az, hogy az utazást a vezető és az utasok számára egyaránt a lehető legkényelmesebbé és legbiztonságosabbá tegyük. Számos aktív biztonsági segédrendszerrel és egy átfogó passzív biztonsági intézkedéscsomaggal ez az új modell az eddigi legbiztonságosabb gépkocsi". " – mondta Welsch.

„Az Euro NCAP teszteredményei további bizonyítékot jelentenek gépkocsink magas biztonságára. Örülünk az átfogó eredménynek, a független szakértőktől kapott ötcsillagos értékelésnek" - fejtette ki Dr. Frank Welsch.

Az Euro NCAP tesztjei során a legmagasabb osztályzatokat az első ülésen helyet foglaló átfogó felnőtt-utasvédelméért adja. Az új ŠKODA Octavia az elérhető pontok 93 %-át szerezte meg ebben a kategóriában. Az utastér stabil maradt, az első ülésen lévő tesztbábuk gyakorlatilag sértetlenek maradtak a teszt után. Az első ülésen helyet foglaló, különböző méretű, különböző ülőhelyzetben lévő utasok átfogó felnőtt-utasvédelem ugyancsak jó. Hasonló módon az új ŠKODA Octavia nagyon jó eredményeket ért el a gyermekbiztonság vonatkozásában is. Az Euro NCAP teszt mérnökei magas pontszámokat adtak az új ŠKODA Octavia gyalogosvédelmére is. Mindezeken túl az Octavia fejlett biztonsági segédrendszerei is nagyban hozzájárultak ötcsillagos eredményéhez. E tekintetben elsősorban az EU-országokban a szériafelszereltséghez tartozó elektromos menetstabilizáló rendszer (ESC), valamint a vezető és az első utas biztonsági övének bekapcsolására figyelmeztető jelzés meghatározó.

Az új ŠKODA Octaviában olyan aktív biztonsági segédrendszerek vannak, amelyek idáig a magasabb kategóriákba tartozó gépjárműveken találhattunk meg. Ezek közé tartozik többek között a „Front Assistant" vészfék-funkció (2013. májustól), a sávtartást segítő „Lane Assistant", a másodlagos ütközések elkerülését szolgáló vészfék-asszisztens, a baleseti helyzetekben a járművet biztosító „Crew Protect Assistant" rendszer, a „Driver Activity Assistant" fáradtságérzékelő funkció. E berendezések a balesetek a jármű utasaira, illetve a közlekedés többi résztvevőjére gyakorolt hatását hivatottak enyhíteni, vagy akár teljesen meg is előzni azokat.
Baleset során passzív biztonsági rendszerek átfogó csomagja gondoskodik a vezető és utasai lehető leghatékonyabb védelméről. Adott esetben akár kilenc légzsák is óvhatja őket, amelyek a hárompontos biztonsági övekkel kifinomult együttműködésben fejtik ki hatásukat. Első ízben jelennek meg az Octavia kínálatában a térdlégzsákok (az EU-országokban széria) és a hátsó oldallégzsákok.

Mindezeken túl pontos működésű futóműve, hosszú tengelytávja és szilárd, mégis igen könnyű karosszériája biztosít kifejezetten stabil menettulajdonságokat a legifjabb SKODA számára. Az új ŠKODA Octavia méreteiben is jelentősen növekedett, és a könnyebb karosszériaszerkezetnek köszönhetően 102 kilogrammal könnyebb, mint a korábbi modell.

Az Euro NCAP (European New Car Assessment Programme) európai közlekedési minisztériumok, autóklubok, biztosítók és fogyasztóvédők független konzorciuma, amely részletes töréstesztek alapján értékeli az új modellek biztonságát.

Porsche Inter Auto Hungaria Kft.
www.porschetatabanya.hu



SFbBox by Enter Logic




A kiadó nem vállal felelősséget a Lépés Magazin-okban vagy a weboldalon megjelenő reklámanyagok, hirdetések tartalmáért és azokból fakadó esetleges károkért. Az oldalon megjelenő hírek,- kapcsolódó grafikai elemek, képek, stíluslapok és egyéb szövegek, tartalmak a Lépés Magazin kiadójának szellemi tulajdonát képezik. Tilos azok másodközlése, nyomdai vagy internetes megjelenítése, a kiadó előzetes írásos engedélye nélkül.


© Lépés Média Group Kft. - 2012 - Az oldallal kapcsolatban minden jog fenntartva. - Készítette: Körvonal - Design: SipyMűvek